Ingyenes tartalom a Sony tv-ken

A Sony Magyarország és az NRC piackutató felmérésének eredményei szerint a 18-49 éves magyar lakosság 8 százaléka rendelkezik okostelevízióval, és a tulajdonosok fele legalább havi rendszerességgel, 10-15 százaléka pedig napi gyakorisággal fogyaszt internetes tartalmakat a tévékészülékén. A Sony saját felmérése szerint az okostévék vásárlóinak körülbelül fele akár hajlandó lenne fizetni is a tévéken keresztül elérhető plusz tartalmakért (zenei tartalmak, filmek letöltése, játékok, Skypeelérése).

Idővel akár a televízió válhat az internet első számú megjelenítő eszközévé a háztartásokban – feltéve, ha a gyártók elősegítik, hogy a fogyasztók minél több és jobb minőségű tartalmat érhessenek el.

Ebbe az irányba tett most nagy lépést a Sony. A fuso® felületen keresztül a Sony tévéken egyetlen alkalmazásban elérhetővé válik számos magyar tartalomszolgáltató műsora, többek között népszerű sorozatok, műsorok, filmek, ingyenes internetes tartalmak, melyek megtekintéséhez csak arra van szükség, hogy a tévét felcsatlakoztassák az internetre.

A szolgáltatás számos korábban megvásárolt Sony készüléken keresztül is igénybe vehető. A megoldás működik a 2009 óta vásárolt internetképes Bravia televíziókon, emellett minden internetképes Sony Blu-Ray lejátszó és házimozi lehetővé teszi a hagyományos televíziók „felokosítását” is. A Sony Bravia televíziók gyorsan és stabilan, letisztult kezelőfelület segítségével képesek a fuso® tartalmak megjelenítésére, amit többek között a Sony Centerekben tesztelhetnek is a vásárlók.

A Sony nem csak azokra a vásárlóira gondolt, akik évekkel ezelőtt szerezték be meg internetképes Sony tévéjüket, hanem azokra is, akik más gyártó LCD vagy plazmakészülékét vásárolták meg, ugyanis a Sony összes Blu-Ray készüléke, kezdve a legolcsóbb forgalomban megtalálható lejátszótól (BDP S185) alkalmas arra, hogy „felokosítsa” bármely gyártó lapos tévéjét.

A tévégyártók néhány éve már bemutatták internetes képességekkel felruházott okostévéiket, melyeken gombnyomásra lehet megtekinteni a YouTube videókat, és amikből nem maradt ki a Facebook, a Skype és a Twitter integrációja sem.